کتابهای کمیاب و نایاب و ممنوعه و ماندگار

کتابهای کمیاب و نایاب و ممنوعه و ماندگار

کتابهای کمیاب و ممنوعه و ماندگار و نایاب از بهترین نویسندگان ایران و جهان
کتابهای کمیاب و نایاب و ممنوعه و ماندگار

کتابهای کمیاب و نایاب و ممنوعه و ماندگار

کتابهای کمیاب و ممنوعه و ماندگار و نایاب از بهترین نویسندگان ایران و جهان

دانلود کتاب میل جنسی و فرونشانی آن در جوامع نامتمدن تألیف برانیسلاو مالینوفسکی

دانلود کتاب میل جنسی و فرونشانی آن در جوامع نامتمدن

دانلود کتاب میل جنسی و فرونشانی آن در جوامع نامتمدن

تألیف برانیسلاو مالینوفسکی

توضیحات : مالینوسکی در ایران برای انسان شناسان چهره ای کاملا آشناست زیرا از نخستین کتاب های انسان شناسی که در دهه ۱۳۴۰ به فارسی ترجمه و تالیف شدند، نام مالینوسکی و آثارش ذکر می شد. در کتاب «تاریخ انسان شناسی» نوشته ه. ر. هیس که در ۱۳۴۰ توسط ابوالقاسم طاهری ترجمه و انتشار یافت در فصلی با عنوان «جاذبه و رموز جزایر : در بیان احوال برانیسلاو مالینوفسکی » برای نخستین بار فارسی زبانان ایرانی با نام ماینفسکی آشنا شدند. در ۱۳۵۵ محسن ثلاثی اولین اثر مالینوسکی یعنی «میل جنسی و فرو نشانی آن در جوامع نامتمدن» را ترجمه و منتشر ساخت. اما این کتاب هرگز تجدید چاپ نشد و اهمیت آن حتی در بین جامعه علوم اجتماعی نیز ناشناخته ماند. صادق کیا نیز در کتاب «مردم شناسی اقتصادی» خود مقاله “اقتصاد ابتدایی جزایر تروبریاند” مالینوسکی را ترجمه کرده است.

  ادامه مطلب ...

دانلود کتاب اوریگامی آسان (کاردستی با کاغذ) اثر جان مونترول

دانلود کتاب کاردستی با کاغذ

دانلود کتاب اوریگامی آسان (کاردستی با کاغذ)

اثر ؛ جان مونترول

ترجمۀ احسان کوثری نیا

توضیحات : در این کتاب مجموعه ای از کاردستی های سنتی ژاپنی برای مبتدیان گردآوری شده، به این امید که سرآغازی برای علاقمند شدن خواننده به این هنر قدیمی و ارزشمند شود. مدلهایی که شما با تا زدن کاغذ ایجاد می کنید ( مانند خانه ای که به پیانو تبدیل می شود، قایق، جعبه و … ) پایه مناسبی برای ایجاد کاردستی های حرفه ای تر خواهد بود. الگوهای ترسیم شده مبتنی بر طرح بین المللی رندلت یوشیزاوا است که آموزش تصویری کاردستی با کاغذ را آسان می کند. برای ایجاد مدلهای این کتاب می توانید از هر نوع کاغذ مربعی استفاده کنید، اما با استفاده از کاغذ استاندارد اوریگامی که یک سمت آن رنگی و سمت دیگر آن سفید است، نتایج بهتری خواهید گرفت. در نمودارهای این کتاب، سایه داشتن کاغذ به معنی سمت رنگی آن است. کاغذ اوریگامی را می توان از بسیاری از مغازه های سرگرمی و لوازم التحریر تهیه کرده و یا با ایمیل به موسسه غیرانتفاعی مرکز اوریگامی آمریکا آن را خریداری کرد.

  ادامه مطلب ...

دانلود کتاب سفری به دور ایران نوشته کنتس مادفون روزن

دانلود کتاب سفری به دور ایران

دانلود کتاب سفری به دور ایران نوشته کنتس مادفون روزن

داستان گشت و گذاری در داخل ایران

همراه با تجربه ها و مخاطره هایش از کنتس مادفون روزن

ترجمه از زبان سوئدی به انگلیسی : اولین سی-رامسدن

برگردان به زبان فارسی ؛ علی محمد عبادی

توضیحات : وقتی وارد بک سالن آرایش مختلط در تهران شدم با این کلمات مورد استقبال قرار گرفتم. سالنی که من بطور اتفاقی وارد آن شده بودم خیلی شیک و لوکس نبود اما چنین مینمود که مشتریان زیادی دارد. همه حجره های زنانه توسط زنان و همه صندلی ها در بخش مردانه توسط آقایان اشغال شده بودند. بعلاوه تعداد زیادی از خانمهای زیبای ایرانی به انتظار نوبت در سالن انتظار که اتاق مربع شکل کوچکی بود گرد هم نشسته بودند و گرم صحبت بودند.

  ادامه مطلب ...

دانلود کتاب ما الاغها نوشته عزیز نسین ترجمۀ صمد بهرنگی

دانلود کتاب ما الاغها نوشته عزیز نسین

دانلود کتاب ما الاغها نوشته عزیز نسین

ترجمۀ صمد بهرنگی

توضیحات : قصه های برگزیده از عزیز نسین ترجمۀ صمد بهرنگی. آه ، ما ! ما الاغها !… ما جماعت الاغها هم سابق بر این درست مثل جماعت آدمها حرف می زدیم . ما هم برای خودمان زبان به خصوصی … ما الاغهای عزیز نسین حکایت الاغی است که در حین چریدن بوی گرگی رو استشمام میکنه اما باور نمیکنه که گرگ باشه، صداش رو میشنوه اما بازم دوست …

"عزیز نسین در سال 1915 در شهر استانبول ترکیه متولد شد.

وی در سال 1944 از آرتش کناره گیری کرد و به نویسندگی پرداخت.

آثارش متنوع و متععد است؛ رمان و داستان ، نمایشنامه ، شعر و قصه ...

می گوید : من در داستانهای خویش ، همیشه کوشیده ام - چنان که هست

و به چشم نمی آید- از جامعۀ خود در معرض تماشا قرار دهم."

  ادامه مطلب ...

دانلود کتاب ضیافت (افلاطون) ترجمۀ محمدعلی فروغی

دانلود کتاب ضیافت

دانلود کتاب ضیافت (افلاطون) ترجمۀ محمدعلی فروغی

توضیحات : ضیافت ، مهمانی یا بزمِ میگساری یکی از مهمترین رساله‌های افلاطون است. موضوع این رساله عشق است و این اثر مهمترین اثر افلاطون در زمینهٔ عشق می‌باشد. اثر دیگر افلاطون دربارهٔ عشق که با ضیافت هم در پیوند است فدروس می‌باشد. همچنین این رساله پیوندهایی هم با رسالهٔ فیدون دارد. این رساله از رساله‌های سقراطی افلاطون می‌باشد که در آنها سقراط چهرهٔ اول رویداد می‌باشد. این رساله به گونهٔ روایتی‌است که در بخشی از آن خواننده شاهد گفتگوی بازیگران آن با یکدیگر است. نام این داستان نیز اشاره به مهمانی‌هایی دارد که در یونان باستان برگزار می‌شد و مهمانان پس از خوردن خوراک به نوشیدن باده و گفتگو و بحث پیرامون موضوعی مشخص می‌پرداختند. تاریخ نگارش این رساله به درستی آشکار نیست ولی از قراین برمی‌آید که پس از سال ۳۸۵ (پیش از میلاد) نوشته‌شده باشد.

  ادامه مطلب ...